Ma reggel 1520 méter magasba emelkedett egy kisrepülő – aztán jött a történelmi ugrás
Először hajtott végre ugrást és szabadesést napenergia által hajtott elektromos repülőről egy svájci csapat.
Először hajtott végre ugrást és szabadesést napenergia által hajtott elektromos repülőről egy svájci csapat.
Az eddigi legnagyobb elektromos repülőgép, egy Cessna eCaravan sikerrel teljesítette a számára előírt tesztet, így újabb lépéssel került közelebb az emberiség ahhoz, hogy végül környezetbarát repülőgépeken utazhassunk. A legkomolyabb problémára viszont még mindig nem sikerült megoldást találni.
A PHASA-35 tervezését csupán két évvel ezelőtt kezdték meg a brit szakemberek, mostanra viszont már az első sikeres repülésén is túl van a szerkezet.
Sikeresen tesztelték a világ első elektromos utasszállító repülőgépét. Egy hatüléses géppel sikerült három percig a levegőben maradni.
A német Lilium Aviation korábban már egy sor engedélyt megkapott az elektromos repülőgépe kifejlesztésére, most pedig egy zökkenőmentes tesztrepülésen is túl vannak.
Jól halad a Kitty Hawk által gyártott elektromos repülőgép, a Heaviside fejlesztése. Már 160 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel, miközben 100-szor halkabb, mint egy helikopter.
Szerencsére senki sem sérült meg abban a szerdai balesetben, amelyben egy elektromos Alpha Electro G2-vel kellett kényszerleszállást végrehajtani.
A váltás nemcsak a környezetnek, de a légi iparnak is jót tenne, amely csak tavaly mintegy 51 ezer milliárdot költött üzemanyagra.
A baleset tavaly májusban történt, ketten meghaltak.
Rövid távokon sokkal olcsóbb lesz, mint a jelenlegiek, és sok más előnnyel is kecsegtet.
A Siemens szakértői is közreműködnek abban a vizsgálatban, amely a múlt heti, pogányi repülőgép-baleset nyomán indult. A Pécs melletti repülőtéren egy elektromos kisgép zuhant le, a pilóta és utasa meghalt.
Az e-autókhoz hasonlóan az elektromos repülőgépekkel is jóval környezetbarátabb és csendesebb lehetne az utazás. Fejlesztésük még éppen hogy csak elkezdődött – idehaza is.
Ahogy az autózást, úgy az utasszállító repülők világát is alaposan átalakíthatja az elektromos meghajtás. A fejlesztés már elkezdődött – idehaza is.
Magyar gyártású elektromos repülőkkel sikerült összehozni a kategória első kötelékrepülését.
Az Eviation Aircraft egy kisméretű, 9+2 személyes magángéppel rukkolt elő, ami nulla üzemanyaggal tudja megtenni például a Budapest–Róma-távolságot.
A gép még nem létezik, de a szándék komolynak tűnik.
Bemutatták a Kecskeméthez tartozó matkópusztai reptéren az eFusion nevű elektromos repülőgépet.
50 kilóból 330 lóerőt kipréselni akkor is komoly mutatványnak számít, ha a gép, amiben egy ilyen motor működik, végig a földön marad. A hibrid-elektromos repülő esetében, ahol amúgy is minden kg számít, mindez hatványozottan igaz. Továbbra is rohamléptekkel fejleszti az elektromos rásegítéssel működő repülőgépét a Siemens.
Megkapta az engedélyt a sorozatgyártásra a polgári légügyi hatóságtól Kína első elektromos meghajtású repülőgépe, az RX1E.
A kétszemélyes RX1E-t háromezer méteres repülési magasságra hitelesítették, ott 160 km/h-val képes repülni.